close menu

Krachtige visuals zorgen dat het salesverhaal van Asnia meer impact heeft

CASE Ahlers

case: Ahlers
sector: transport
domein: externe communicatie

Concrete nood

Ahlers wou een explainer video over een nieuw innovatief project: Asnia.

 

De oplossing van See You Baby: krachtige visuals

 

Doel scherpstellen: hebben we wel echt een explainer video nodig?

In een eerste verkennend gesprek wilden we de vraag en vooral de doelstelling scherp krijgen. Asnia bleek een zeer innovatieve spin off te zijn van Ahlers met een grote maatschappelijke uitdaging. De transportsector waarbinnen Ahlers opereert is een heel competitieve sector met lage marges, een red ocean dus. Het opzet van Asnia was om alle data van alle transport in 1 platform onder te brengen. Dit vroeg om vertrouwen van alle
spelers en om de nodige budgettaire voorzichtigheid.

Visueel vertalen van het geheel

Het budget dat hiervoor vrijgemaakt kon worden was net toereikend voor de creatie van een basic explainer movie. Dé innovator van de sector willen zijn en uitpakken met een basic explainer movie gaat natuurlijk niet echt samen.

Bovendien was het vooral de bedoeling de sales te ondersteunen bij het overtuigen van de klanten (schrik van de sector wegenemen voor het innovatieve project). Een explainer video leek ons daarom niet de aangewezen tool. Een echte salesman laat tijdens zijn pitch toch geen filmpje zien? Visuals laten maken die zijn vurig betoog ondersteunen en extra kracht bijzetten zullen langer op het netvlies gebrand blijven.
We werkten dus vijf krachtige visuals uit die wel de juiste snaar raakten en er kwalitatief en innovatief uitzagen. Met een basic explainer video hadden we niet datzelfde gevoel opgeroepen en hadden we allicht de bal compleet misgeslagen.
De visuals leenden zich ook uitstekend om er op een later tijdstip highbrow animaties van te maken. Er konden ook design elementen uit geabstraheerd worden om in te zetten op beurzen en dezelfde innovatieve high-end uitstraling te hebben.

creatieve_conceptontwikkeling_redOceanTest_000
creatieve_conceptontwikkeling_dataStreamZ_000_CC
creatieve_conceptontwikkeling_streamlined_005_0000
creatieve_conceptontwikkeling_footPrint_004_0000
Let's talk