close menu

Een sterk campagnebeeld heeft stopping power en draagt het DNA van jouw bedrijf

CASE een sterk campagnebeeld

case: Limagrain / Stad Oudenaarde
sector: Landbouw / Steden en Gemeenten
domein: externe communicatie

 

“SeeYouBaby brings that little extra creativity that is so hard to find”

(Thomas Truyen, marketing & communication manager Limagrain Field Seeds)

Concrete nood

Op sociale media of in het straatbeeld worden we overspoeld met beeldmateriaal. Mensen scrollen er razendsnel doorheen. Een fractie van een seconde schenken ze nog aandacht aan beelden of video’s waar soms uren tijd en zakken geld in geïnvesteerd werden. Om er nog echt tussen uit te springen en in die ene flits de aandacht te grijpen, heb je beelden nodig met voldoende stopping power die bovendien verankerd zijn met het juiste gevoel waarnaar jouw doelgroep op zoek is.

 

De aanpak van SeeYouBaby: beelden enten op het DNA van jouw bedrijf

 

We luisteren eerst goed naar waar je als bedrijf voor staat of wil voor staan. We stellen vragen tot we weten wat jouw bedrijf zo uniek maakt en wat datgene is dat nu net zo onderscheidend is. We distilleren hier de juiste waarden en emoties uit. Dit nemen we als uitgangsbasis voor ons creatieproces.

Via workshops of brainstormsessies komen we tot een concept dat de lading dekt en waar alles mee verbonden kan worden. Een visuele kapstok waar alles kan aan vasthangen. Door heel intuïtief de juiste beeldtaal te gebruiken en de juiste details eraan toe te voegen maken we de koppeling met het gevoel.

Eén beeld zorgt er zo voor dat het juiste gevoel bij jouw doelgroep wordt opgeroepen. Telkens ze het beeld zien, wordt dat gevoel instant opgeroepen.

2 concrete voorbeelden

 

Limagrain is een bedrijf dat granen, groenbedekkers en voedergewassen commercialiseert. Op Agriflanders, de grootste tuin- en landbouwbeurs van Vlaanderen, wilden ze hun product Hydraneo in de kijker zetten. Hydraneo zorgt ervoor dat boeren toch volwaardige maïs kunnen telen in tijden van extreme droogte.

De boodschap die Limagrain wil meegeven is dat ze steeds willen meedenken met de boer, ze willen oplossingen aanreiken voor de grote uitdagingen waar hij mee te kampen heeft.

SeeYouBaby creëerde een beeld met stopping power. Een kameel met een tractorcabine op zijn rug is iets dat je nooit eerder zag en verrassend is. Bovendien straalt het het gevoel van het bedrijf uit, nl. boer, maak je geen zorgen, ondanks de klimaatverandering, hoef je weinig te veranderen. We hebben al een oplossing voor jou klaar.

Het beeld kan zowel op de beursstand als in advertenties of online banners gebruikt worden. Het kan de komende jaren gebruikt worden of er kan verder gebouwd worden op dit concept.

CASE een sterk campagnebeeld
CASE een sterk campagnebeeld

De Stad Oudenaarde wilde een campagne uitrollen om hun participatietraject “het burgerbudget” in de aandacht te brengen. De geest van het project was dat ze de inwoners wilden actief betrekken in de ideeënfase om de stad leefbaarder te maken.

SeeYouBaby ging nog een stap verder en betrok echt elke inwoner van Oudenaarde, ook Hanske De Krijger die helemaal boven op het stadhuis woont. Hanske werd de drager van het verhaal. De fantasiewereld drukten we uit in een wilde getekende droomwereld.

We maakten een wervende, inspirerende video en konden hieruit ook het keybeeld distilleren als campagnebeeld. Dit beeld kon op alle dragers ingezet worden, van flyers, over banners, digitale stadsborden tot certificaten voor de winnaars.

Het concept was met lichte aanpassingen hertoepasbaar de jaren nadien. Het tweede jaar namen we immers een ander herkenbaar gebouw en schetsten we een nieuwe droomwereld.

CASE een sterk campagnebeeld
Mail ons