close menu

Een imagovideo: een klant koopt wat goed en juist voelt

Billboard

Concrete nood

Een klant uit de beddingindustrie vervaardigt voornamelijk latex-producten. Samen met een ander bedrijf ontwikkelden ze een soort schuim dat hypercomfort moet bieden voor de nachtrust. Heel exclusief en kwalitatief, naar eigen zeggen de “Rolls Royce van de de beddingindustrie”. De klant in eerste instantie met de vraag een passende naam te bedenken voor het product.

 

De oplossing van SeeYouBaby: high-level visueel beeldmateriaal dat de grootsheid van het topproduct uitstraalt

 

We organiseerden een co-creatieworkshop om tot een nieuwe naam te komen. De CEO, de salesmanager, …zaten met ons aan de tafel en we polsten naar de USP’s, de waarden en het DNA van het bedrijf. Met deze kernelementen maakten we creatieve oefeningen en maakten we samen een selectie van potentiële namen tot we uiteindelijk één weerhielden.
Om een product dat zo bepalend is en de markt zal overspoelen te lanceren, volstaat het natuurlijk niet een naam te bedenken. Daarvoor is een visuele beeldtaal nodig geënt op datzelfde DNA. Het zorgt ervoor dat het juiste gevoel verankerd wordt in beelden. Telkens dat beeld te zien is, popt datzelfde gevoel instant weer op bij de doelgroep. Je hoeft de mensen niet meer te vertellen dat het een topproduct is, ze voelen het meteen. Wat we in deze eerste kleine workshop eigenlijk dus gedaan hadden, was heel intuïtief de essentie naar boven halen door goed te luisteren naar wat de klant met zijn product naartoe wilde (storylistening).

CASE AUM

95% van het salesproces

Met een imagovideo verkoop je het gevoel dat jouw merk en bedrijf uitstraalt. Wanneer mensen beslissingen nemen, gebeurt dit 95% gevoelsmatig. Slechts 5% rationele argumentatie komt er nog bij. Met andere woorden, met een verbluffende video kan je de mindset van de klant al helemaal in jouw richting keren. Indruk maken met beelden die hen omver blazen heeft een niet te onderschatten impact op de aankoopbeslissing van de klant.
Om indruk te maken met de beelden zochten we naar een visueel concept dat goed de essentie van het product weergaf. Het moest iets zijn dat heel dichtbij de natuur stond en toch de wiskundigheid en chemie in zich had. Deze combinatie bracht ons bij de gulden snede. Het toont de perfecte verhoudingen aan, heeft iets wiskundig en de spiraalvorm is dankbaar om beeldmatig mee te werken en is quasi in alle elementen in de natuur terug te vinden. De gulden snede namen we als concept en als rode draad in de video.

CASE AUM
CASE AUM

bedrijfsbreed inzetbaar

 

We denken steeds strategisch mee hoe we alle elementen die we creëren zoveel mogelijk kunnen recupereren en zo breed mogelijk kunnen inzetten. Op die manier krijg je als klant een hogere return on investment.
Hier hielden we er bijvoorbeeld bij de livefootage rekening mee dat we ook het perfecte campagnebeeld konden shooten. In één beeld stralen we datzelfde gevoel en diezelfde kwaliteit uit. Het beeld kan gebruikt worden voor brochures, instore communicatie, billboards,…
We ontwierpen ook een logo dat dezelfde topkwaliteit en sierlijkheid in zich had. We maakten ook een brandguide en masterslides voor de presentatie. We letten ook hier op de details en pasten zelf de gulden snede toe in de sjablonen.
De verschillende scènes uit de video kunnen gerecupereerd worden om extended versions te maken om bepaalde data op een even exclusieve manier te presenteren. De video omvat voldoende materiaal om alle mogelijke afgeleiden uit te puren met dezelfde look & feel en kwalitatieve feel. Elk element dat in 3D ontwikkeld werd, werd dus gecreëerd met deze achterliggende gedachte.

Screen
Store
Brochure
Billboard
Affiche
Mail ons