close menu
Merkmascottes

5 redenen om te kiezen voor een merkmascotte

1. Visuele herkenning

Een 3D-merkmascotte biedt een unieke en direct herkenbare visuele identiteit voor je bedrijf. Mensen zijn van nature visueel ingesteld (we denken en dromen in beelden), en het hebben van een opvallende mascotte kan ervoor zorgen dat jouw merk gemakkelijk wordt onthouden en herkend door potentiële klanten.

2. Emotionele binding

Merkmascottes hebben de kracht om emotionele banden met je doelgroep te creëren. Een sympathieke  mascotte kan positieve gevoelens opwekken bij consumenten, waardoor ze zich meer verbonden voelen met je merk en eerder geneigd zijn om ermee te communiceren en zaken te doen.

3. Versterking van jouw merkwaarden

Door je merkboodschap en waarden te incorporeren in de merkmascotte, kun je op een speelse en toegankelijke manier communiceren waar je bedrijf voor staat. Dit kan helpen om je merkidentiteit te versterken en de juiste boodschap over te brengen naar je doelgroep.

4. Differentiatie van de concurrentie

In een competitieve markt kan het moeilijk zijn om op te vallen. Een unieke en goed ontworpen merkmascotte kan je helpen om je te onderscheiden van de concurrentie en de aandacht van potentiële klanten te trekken in een overvolle markt. Bovendien, wanneer jij voor alle concurrenten hiermee start, kan geen enkel ander bedrijf binnen jouw marktsegment dat nog overtreffen.

5. multifunctionaliteit

Merkmascottes zijn veelzijdig inzetbaar en kunnen worden gebruikt in verschillende marketingmaterialen en -kanalen, zoals op je website, sociale media, gedrukte advertenties, en zelfs op evenementen. Hierdoor kunnen ze een consistente aanwezigheid van je merk creëren en je marketinginspanningen versterken. Naast externe kanalen kunnen merkmascottes ook gebruikt worden om jouw interne communicatie een boost te geven. Een neutrale communicator die erin slaagt moeilijke boodschappen op een behapbare manier over te brengen bij jouw medewerkers.

>> meer info over mascottes

Infodocument mascottes

* ik geef hierbij ook de toestemming om de SeeYouBaby nieuwsbrief te ontvangen

Deze bedrijven pasten het al succesvol toe

NESQUICK – ETHIAS – KFC – M&M – KELLOGS – DURACEL – MICHELIN – DREFT – ROBIJN – MC DONALDS – PRINGLES – COTE D’OR

SeeYouBaby ruim 20 jaar expert

Hoe gaan we te werk?

We gebruiken hiervoor onze eigen ontwikkelde methodiek, S.E.E.Y.O.U. system

  1. Soulful: via een workshop van een halve dag gaan we op zoek naar de ziel van jouw bedrijf/product of dienst
  2. Engaging: vanuit die ziel gaan we intuïtief een authentiek en origineel verhaal ontwikkelen. Wat heeft onze mascotte te vertellen?
  3. Eyecatching: dit is de eigenlijke productiefase, de creatie van het character. Dit is op zijn beurt ingedeeld in verschillende fases: schetsfase (zie onder), modelleerfase, posing en uitlichtingfase. Daarna kan er beslist worden om te animeren.
  4. Youniverse: we denken na over de wereld rond het character. Wat kunnen we eraan toevoegen opdat het de wereld een beetje beter maakt (en dus ook jouw product ten goede komt)
  5. Off you go: we laten jouw merkmascotte op de wereld los en zetten het slim en strategisch in op de kanalen die er voor handen zijn.
  6. Unbeatable: we zorgen dat je onklopbaar bent en geen enkele concurrent zich nog aan een merkmascotte waagt.

Interesse? mail ons op info@seeyoubaby.be

Mascotte Voda Reworked

Frequently asked questions

Hoeveel kost een mascotte?

De prijs is afhankelijk van de complexiteit van de mascotte. Om jou toch een richting te geven:

2D mascottes vanaf 3500 euro excl. btw

3D mascottes vanaf 6500 euro excl. btw

Hoe lang duurt het om een mascotte te maken?

De productietijd is afhankelijk van de feedback die we van jou krijgen.

Als we kunnen rekenen op vlotte feedback en korte communicatielijnen, rekenen we doorgaans op een maand productietijd.

Moet ik die kost elke keer opnieuw maken?

De creatiekost is éénmalig en moet je zien als een initiële investering. Een sterke merkmascotte kan makkelijk tien jaar meegaan.

Indien we een animatieskelet erin bouwen, kunnen we makkelijk nieuwe poses voorzien en uitrenderen en staat alles klaar om te animeren.

De productiekost wordt dan uiteraard niet nog eens aangerekend. Eens het in 3D ontwikkeld is, heb je dat. In 2D moet er wel telkens een nieuwe versie getekend worden. Maar ook hier vervalt de initiële design- en denkfase.

Mail ons