Al aan de verbindende kracht van rakende beelden gedacht?
Visuele creaties tillen de interne communicatie van je bedrijf naar een next level!
Hoe je als bedrijf intern communiceert naar je medewerkers toe, is net zo belangrijk als hoe je je bedrijf of product in de markt zet. Meer nog: interne communicatie versterkt je externe communicatie. Je medewerkers zijn immers je vaandeldragers, nog voor je product of dienst de deur uitgaat.
Of toch niet?
Ervaar jij onafhankelijk van elkaar opererende bedrijfseilandjes? Bots je steeds weer op weerstand wanneer je verandering tracht te initiëren? Ligt je bedrijfsnaam niet opperbest in de markt? Vind je het moeilijk om complexe boodschappen impactvol en luchtig over te brengen op je personeel?
Een gezonde bedrijfscultuur neerzetten waarin elke schakel zich deel voelt uitmaken van een groter geheel, is een bijzondere opdracht. Je wil immers dat je jaarlijkse CEO-speech boordevol visie en missie niet enkel door de micro weergalmt, maar verder echoot in de woorden en daden van je medewerkers. Het gaat er dus om jouw woorden te verbinden met daden, en jouw waarden te verankeren aan emoties die gevoeld, beleefd, herinnerd en uitgedragen worden.
Al eens gedacht aan de impact van verbeeldingskracht?
Wat men voelt, beleeft men intenser
Beelden dragen een enorme kracht in zich en maken het onuitspreekbare (be)spreekbaar. SeeYouBaby gaat op zoek naar de gevoelsintentie die achter jouw woorden en waarden verborgen ligt, en brengt ze tot leven dankzij beelden die raken en smaken. Hiervoor putten we uit een arsenaal aan communicatiedragers -van harige 3D-mascottes tot de meest tot de verbeelding sprekende animatievideo’s– maar bovenal uit onze intuïtie. Want wat ben je met een knap beeld dat niet doordrongen is met jouw unieke bedrijfs-DNA, of met een visuele creatie zonder ziel?
Interne communicatie en haar toepassingen binnen jouw bedrijf
Interne communicatie kent vele gezichten. Wij zetten voor jou vier belangrijke toepassingen op een rij waar je het impactpotentieel van beeldgebruik optimaal kan benutten.
Waardenverhaal
De missie, visie en bedrijfswaarden op een leuke manier overbrengen op jouw personeel is één ding. Jouw medewerkers diezelfde waarden laten uitdragen, nog net iets anders. Inzetten op bezielde visuele communicatie lokt emoties en herkenning uit. En wat men intens gevoeld heeft, draagt men veel langer met zich mee.
Purpose
De hedendaagse medewerker én consument is niet louter profit maar bovenal purpose driven. Men wil begrijpen wat, voor wie en waarom men doet wat men doet. Bouw dus zingeving rondom je bedrijfswaarden op en streef een hoger doel na dat jouw eigen profit overstijgt. SeeYouBaby geeft hierin zelf het goede voorbeeld door sinds 2015 te investeren in het maatschappelijk project Posi & Friends.
Veiligheid op de werkvloer
Veiligheidsvoorschriften zijn er om nageleefd te worden door iedereen. Hoe kan je een voorlichtings- of veiligheidsfilmpje catchy en rakend brengen, zonder dat het saai en belerend wordt? 2D of 3D animatie brengt saaie, droge of belerende inhoud op een ludieke wijze over, en grijpt zelfs de stoerste bink op een speelse manier bij de keel.
Cyber Security
Ook Cyber Security is een hot topic wanneer het om interne communicatie gaat, en dit zowel binnen bedrijven, scholen als (lokale) overheden. Eén datalek is voldoende om een heel systeem blank te zetten. Inzetten op een visuele communicatiecampagne geeft het dreigende gevaar een gezicht én een gevoel, en vormt een krachtige sleutel tot permanente gedragsverandering.
Visuele communicatie als hefboom binnen jouw change management
Interne communicatie gaat vaak hand in hand met een veranderingsproces. Verandering initiëren op de bedrijfsvloer is niet gemakkelijk, maar zeker niet onmogelijk. Het ADKAR-model wordt hier vaak als leidraad gebruikt, en ook SeeYouBaby laat haar visuele creaties steunen op wetenschappelijk onderbouwde modellen.