close menu

Corporate storytelling: maak van je merkverhaal een sticky story

Authenticiteit en purpose als codewoord voor je brand story

 

 

ik wil een offerte

Als bedrijf wil je een hechte community bouwen rond jouw merk, gevuld met trouwe ambassadeurs die jouw boodschap helpen uitdragen. Geen eenvoudige klus, want zowel je klanten, prospects als medewerkers willen weten waarom en voor wie ze doen wat ze doen. Purpose is key, you know.

Een sterk merkverhaal of corporate story laten schrijven dat inkijk geeft in de ziel van jouw bedrijf en in wie je écht bent, schept herkenning en verbondenheid.

And this is where the magic happens. 

Succesvolle contentmarketing is gebouwd op verhalen die blijven plakken op het netvlies, en raken in het hart. Knappe storytelling vertelt onomwonden jouw eigen authentieke verhaal en bindt klanten op gevoelsniveau aan jouw bedrijf.

Zo maak je van een prospect een klant, en van elke vrouw of man een fan.

Met deze vijf tips schrijf je een inspirerend merkverhaal!

Storytelling is een fundamentele pijler in de marketingstrategie van jouw bedrijf. Maar hoe kan je een sterk merkverhaal schrijven dat niet enkel plakt maar ook verbindt? Als visual storytelling bureau dat intuïtie, empathie en bezieling door haar aderen heeft stromen, licht SeeYouBaby een tipje van de sluier met deze vijf tips:

Authenticiteit

We hebben het reeds gezegd maar herhalen het nog eens: een merkverhaal beschrijft de ziel van jouw bedrijf. Klanten willen weten wie je bent, hoe je bent ontstaan, waar je bent gestruikeld, of waarom je doet wat je doet. Schrijf jouw verhaal alsof ze het zelf hadden kunnen meemaken. Be real. Really.

Een personage

Laat een personage de hoofdrol spelen. Dit kan een echte mens van vlees en bloed zijn (de oprichter, de CEO, Fichebak Joost,…), maar ook een fictief figuur dat de kernwaarden van jouw bedrijf weerspiegelt (een mascotte bv.).

Een verhaallijn

Een goede brand story is een merkverhaal dat een duidelijk begin en einde kent, en dat een logische opbouw bezit. Het personage wordt geconfronteerd met een probleem, en weet hierop uiteindelijk een waardevolle oplossing te bieden.

Een essentie

De essentie van een beklijvend bedrijfsverhaal spreek je zonder haperen uit in één zin. Deze zin past op de achterkant van een bierviltje en elke pint moet erop kunnen staan.

Ambassadeurs

Krachtige storytelling schept medewerkers en klanten die zich sterk verbonden voelen met jouw verhaal en er hun eigen persoonlijke invulling en meerwaarde aan geven. Zij maken jouw verhaal groter en rijker, en toepasbaar op elk van ons.

storytelling_Awakeners_vs003
3D_mascotte_laten_maken_Awakeners
storytelling_Awakeners_vs001

SeeYouBaby: jouw visual storytelling bureau voor België

Heb je een sterk product maar een flets verhaal? Of een doorsnee dienst die zich schijnbaar moeilijk onderscheidt van de rest?

Als allround creatief agentschap kan je bij SeeYouBaby aankloppen voor de meest uiteenlopende visuele creaties (mascottes,3D-animaties,visuals, video,…), maar bovenal voor een sterk coherent merkverhaal dat blijft hangen. Een sticky story dus.

Noem SeeYouBaby gerust een visual storytelling bureau dat schept vanuit het hart, want wij bouwen bezielde verhalen in woord maar bovenal in beeld. Authentieke stories die raken en langdurig warm maken.

Samen met jou gaan we op zoek naar jouw corporate narrative: het overkoepelende thema van waaruit we jouw merkverhaal opbouwen en waarop alle toekomstige communicatie kan inhaken. Apple heeft het bijvoorbeeld over innovatie, Volvo over veiligheid. Waarover zou het bij jou moeten gaan?

slide_04
slide_05
slide_06
slide_07

Men doet zaken met mensen, niet met bedrijven

Een authentiek verhaal schept vertrouwen, inspireert, motiveert en verbindt. Al eens gedacht wat een visual storytelling agency voor jouw bedrijf kan betekenen?

See You Baby!

Mail ons