close menu

Een workshop probleemanalyse bouwt het fundament voor een succesvolle bedrijfscommunicatie

Een creatief communicatieconcept ontwikkelen, een 3D-animatie of bedrijfsvideo laten maken, een visuele marketingcampagne op poten zetten voor je gloednieuwe product, je bedrijfswaarden krachtig verpakken in boodschappen die gehoord én uitgedragen worden,… Een goed doordachte communicatiestrategie is niet zomaar lukraak pijlen schieten in het luchtledige. Het is een sterk onderbouwd actieplan uitwerken waarbij de kernboodschap doeltreffend door de juiste doelgroep wordt begrepen zonder dat je de eigenheid van je bedrijfs-DNA erin verliest.

Wil je een doeltreffend visueel communicatieconcept uitwerken waar iedereen zijn schouders onder zet? Dan is het noodzakelijk dat de neuzen van alle stakeholders of belanghebbenden in dezelfde richting staan alvorens je een creatief marketingproject opstart.

SeeYouBaby legt aan de hand van een workshop probleemanalyse de kern van de zaak bloot, en bouwt sterke fundamenten voor een communicatiestrategie die raakt en kraakt!

Workshop probleemanalyse: Joost vist naar de naald in jouw hooiberg

In de meest ideale wereld start SeeYouBaby elke visuele creatie met een brainstormsessie waarin we samen met onze strateeg Joost op zoek gaan naar de kern van jouw bedrijfs- of communicatienoden.

“Joost wie?” Joost was jarenlang actief bij BNP Paribas Fortis, en is uitgegroeid tot een expert in het faciliteren van change trajecten en klantgericht ondernemen. Hierdoor schudt hij moeiteloos de ene ‘root cause’-methodiek na de andere uit zijn mouw. Al grasduinend door zijn ingebouwde fichebak boordevol methodieken, pikt hij er degene uit die efficiënt en snel naar de wortel van jouw bedrijfsnoden leidt.

Of hij nu vijf keer de ‘waarom’-theorie hanteert, een ‘silent exercise’ of de God-weet-welke methodiek toepast; een zekerheid is dat ‘fichebak Joost’ met zijn workshop probleemanalyse de angel eruit haalt.

Probleemanalyse

Wat is het voordeel van een creatieve brainstormsessie?

Dankzij een workshop probleemanalyse kunnen wij als visueel verbindend communicatiebureau heel efficiënt ons creatief denkproces opstarten. Zo weten we meteen op welke thema’s we moeten inzetten en welke communicatiemiddelen het meeste slagkracht zullen hebben.

Misschien wou je een corporate video laten maken, maar brengt de workshop probleemanalyse een diepere nood van jouw bedrijf aan het licht. Zo kan een instructievideo of een explainer video een beter antwoord bieden, of blijkt dat een gepersonaliseerde bedrijfs- of productmascotte het antwoord is op jouw slapeloze nachten.

Van denken naar voelen. Van woorden naar beelden

Wat maakt de brainstormsessies van SeeYouBaby zo waardevol? Heel simpel: wij vertalen woorden naar gevoelens, en gevoelens naar beelden. Want beelden vormen de cruciale link tussen denken en voelen. Ze verankeren jouw boodschap op een emotionele manier waardoor deze gegarandeerd impact genereert.

Het resultaat?

  • Meer omzet
  • Meer betrokken (en vooral gelukkige) medewerkers
  • Een positief bedrijfs- of productimago
  • Herkenning

Een workshop probleemanalyse bij SeeYouBaby:

  1. Legt de wortels van je bedrijfsnoden bloot
  2. Laat een gezamenlijk gevoel ontstaan waar iedereen zich in herkent
  3. Vertaalt dit gevoel naar woorden
  4. Maar bovenal naar sterke beelden die dit gevoel verankeren
  5. Deze beelden zijn breed inzetbaar via tal van communicatiekanalen, en vormen de rode draad van je creatieve marketing communicatieplan.

Een goed begin geeft moed en zin

Een creatieve brainstormsessie of een workshop probleemanalyse is een minimale investering voor een maximale output. Klaar om de neuzen in dezelfde richting te draaien? Fichebak Joost is on his way!

See You Baby!

 

workshop storytelling workshop strategie

Let's talk